Doglądająca o własny wizerunek w oczach klientów firma, bez jakichkolwiek zahamowań powinna porządnie ogromną wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobiazgi, jakie jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas klienci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier służbowy, czyli celowo opracowane arkusze, na jakich drukowane są wszelkie informacje i korespondencja firmowa, a również faktury oraz inne tego typu dokumenty.

Jak każdy zapewne się domyśla, główną cechą właściwego papieru służbowego jest estetyka jego projektu i wykonania – musi on być nie tylko specjalistyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, niemniej jednak również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy również pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.

Niezmiernie istotna jest też kolorystyka, utrzymana w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – sprawdź papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli różnorodnego typu elektroniczne faktury i korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się mogło, że papier firmowy powinien w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednakże z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany oraz żadna korporacja, której zależy na tym, aby jej kontrahenci postrzegali ją jako profesjonalną nie powinna zaniedbywać tego tematu.

Na pewno niezmiernie znaczący jest projekt papieru firmowego, jaki pozwoli kontrahentom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej klarownej firmy – bez jakiegokolwiek ale powinno odszukać się tak logo naszego przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy też pamiętać, iż papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste barwy dopuszczalne są tylko wtenczas, kiedy którąś z wiadomości należy w pewien sposób naświetlić.